Новият Терминал 1 на международното летище „Джон Ф. Кенеди“ в Ню Йорк скоро ще се захранва отчасти от микросистема и най-големия в града соларен панел на покрива, съобщи Business Insider. Новият проект ще се състои от микромрежа с 11,34 мегавата електроенергия от покривни слънчеви батерии, газови горивни клетки и акумулаторни батерии. Проектът ще разполага и със система, която да улавя остатъчната топлина от горивните клетки, за да охлажда и затопля водата. Инициативата ще бъде ръководена от AlphaStruxure, съвместно предприятие на фирмата за частни капиталови инвестиции Carlyle Group и френската Schneider Electric.Предприятието ще изгради и експлоатира енергийния проект, тъй като е получило договор от пристанищната администрация на Ню Йорк и Ню Джърси, която стои зад летището, и консорциума New Terminal One.
Решаване на енергийните предизвикателства
„Решаването на енергийното ни предизвикателство се свежда до три неща: електрификация, цифровизация и декарбонизация чрез получаване на повече електроенергия от възобновяеми източници. Микромрежите са ключът към постигането на всичко това“, заяви Анет Клейтън, главен изпълнителен директор на Schneider Electric North America, по време на брифинг. След като бъде завършена, новата енергийна система ще се състои от повече от 13 000 соларни панела, което я прави най-голямата в Ню Йорк и на който и да е летищен терминал в САЩ, заявиха от AlphaStruxure. По отношение на енергийното производство тя ще произвежда приблизително толкова енергия, колкото 3570 средни американски домове биха използвали за една година. Той ще се състои от много свързани помежду си „енергийни острови“, които ще разполагат с горивни клетки и акумулаторни батерии. Три енергийни острова ще бъдат завършени до 2026 г., а последният ще започне да функционира през 2029 г. Всички тези подобрения ще означават, че новият Терминал 1 ще може да работи независимо от градската електропреносна мрежа при извънредни ситуации, при които достъпът до електроенергия е прекъснат, добави Хуан Масиас, главен изпълнителен директор на AlphaStruxure. По отношение на въглеродния отпечатък се очаква системата да генерира 38% по-малко емисии на парникови газове и да намали емисиите на азотен оксид с 98%, обясни още Масиас. Засега горивните клетки ще използват природен газ, но са оборудвани да функционират с по-чисти горива като водород.
Промяна в изживяването на международните пътници
Според консорциума на терминала новият Терминал 1 „ще промени преживяването на международните пътници на международното летище „Джон Ф. Кенеди“, ще служи като глобална врата към метрополията на Ню Йорк и ще постави нов стандарт за дизайн и обслужване на световно ниво, като се стреми да бъде сред десетте най-добри летищни терминала в света“. Проектът ще бъде проектиран по устойчив начин и ориентиран към бъдещето и ще включва обширни, естествено осветени обществени пространства, най-съвременни технологии и „набор от удобства, всички предназначени да подобрят преживяването на клиентите и да се конкурират с някои от най-високо оценените летищни терминали в света“. Структурата ще разполага с повече от 91 000 квадратни метра за хранене, търговия на дребно, салони и места за отдих.
по БГНЕС, снимки businessinsider.com