Петнадесет хиляди души пяха с Лили Иванова на финалния концерт от тазгодишното ѝ турне. Изпълнената до краен предел зала „Арена 8888 София“ посрещна и изпрати на крака най-голямото име в българската попмузика. В продължение на два часа звучаха шестнадесет от най-обичаните и най-новите песни на звездата. Началото бе поставено с „Два белега“ по музика на Огнян Енев и текст на Мартин Карбовски. Това е един от шестте сингъла в албума „2024“, излязъл преди броени дни. Още в началото Лили се обърна към почитателите си с думите: „За мен и за целият ми състав е огромно щастие и удоволствие да бъдем пред вас. Вие сте една невероятна публика. Благодаря ви“. Следващото включване беше, за да благодари на музикантите от Grand LI Orchestra (Ангел Дюлгеров – китари, програминг, Иван Йорданов-Чери – китари,  Огнян Енев – пиано, Орлин Цветанов – цигулка, Христо Михалков – бас, Росен Ватев – барабани, Latida – беквокали) и  оркестъра на Софийската опера и балет с диригент Константин Добройков. „Благодаря на г-н Пламен Карталов, който ми предложи оркестъра на операта“, каза певицата. След това с усмивка отбеляза: „Всичко си казах. Много съм развълнувана, да ви призная“. Последваха „Чуй душата ми“, „Студ“, „Сълза“, „Ако спра да обичам“, „Искам те“, „Ненужен спомен“, „Покруса“, „Бурната река“, „Този свят е жена“. След „Невероятно“ Лили се обърна към публиката с думите: „Аз попях доста, затова на следваща песен искам да попеете с мен“ и запя „Щурче“. „Не ви чух добре на предната песен, но на следващата се надявам да ми помогнете“, каза тя преди „Детелини“.

На „Ветрове“ цялата зала беше обляна в светлини от телефони, като преди това дойде новината, че композиторът Георги Красимиров-Герасим съвсем скоро е подарил нова песен на Лили Иванова. „Сега ще изпя една песен, която я знаете пак от мен. Искам това да бъде моят специален поздрав за една изключителна личност – за мен и за много българи. Песента ще бъде на испански език. Специалният подарък е за цялото семейство и лично за Негово величество цар Симеон Втори“, каза Лили Иванова, преди да запее Camino. Това е единствената песен, която е в репертоара ѝ без прекъсване от началото на творческата ѝ кариера. В последните години този хит звучи с дълга интродукция, в която се изявяват музикантите от бенда. Това бе и най-дълго аплодираната песен от концерта. „Преди да си тръгнете да спинкате, искам да благодаря специално на Ангел Дюлгеров за прекрасните аранжименти на целия концерт“, каза Лили Иванова. Последните минути на вечерта бяха за „Присъда“, която неизменно закрива спектаклите на звездата от почти десет години. Многобройните аплаузи и викове „Още“ бяха възнаградени с един бис и повторно изпяване на „Сълза“, поради липсата на „резервна песен“, както обясни Лили. Визуализациите и иновативният дизайн на сцената бяха на Марвин Дайтман, работил с Роби Уилямс, Мадона, а от 15 години отговарящ и за шоупрограмите на „Евровизия“. „В сърцето на спектакъла е емоционалната връзка между Лили като артист и нейната публика, стремим се да създадем завладяващо изживяване, което резонира с всички присъстващи в залата“, обяснява пред БТА артистичният директор на проекта. Той приема ангажимента си у нас като шанс да обедини своята визия за нещата с иконичното присъствие и артистизъм на Лили Иванова. „Вълнението да внесеш нова перспектива в нейната музика и да се свържеш с нейните предани почитали, е невероятна чест“, смята той. Близо 500 квадратни метра бе сцената, 800 квадратни метра плат са използвани за декори. Музикантите бяха разположени около оркестрина във формата на сърце, а второ сърце бе издигнато като декор. На огромен екран бе прожектирана тематична мултимедия към всяка от песните, които заради присъствието на симфоничния оркестър звучаха с нови аранжименти и различни интродукции. Лили Иванова вече обяви и първите си концерти за 2025 година. В столицата са предвидени три събития – на 14 февруари в Joy Station, на 19 май в Народния театър „Иван Вазов“ и на 12 декември – в зала 1 на НДК. В турнето са включени Варна – 13 (Летен театър), 15 юли – Бургас (Летен театър) и 13 септември – Пловдив (Античен театър).

снимка БТА