През февруари се навършват 21 години от подписването на протокол за изграждане на втори мост над река Дунав между България и Румъния при Видин – Калафат. Предложенията за строеж на мост между България и Румъния започват няколко години след Освобождението. Тогава Народното събрание приема решение да се построят няколко железопътни линии в страната, а дипломатите ни в Букурещ да разузнаят каква е нагласата на румънците. Документите сочат, че първото предложение за изграждане на мост между Видин и Калафат е внесено в Народното събрание през 1909 г. На митинг във Видин е приета резолюция за изграждане на мост Видин-Калафат. Дни по-късно седем народни представители от Видинско, Кулско и Белоградчишко, в писмо до председателя на Министерския съвет Александър Малинов, посочват, че мостът при Видин-Калафат ще бъде “най-късият път от Централна и Югоизточна Европа до Адриатическо и Бяло море”. През 90-те години на 20 век, по време на ембаргото срещу бивша Югославия, отново е на дневен ред въпросът за мост между Видин и Калафат. Тогава специалният координатор на Пакта за стабилност за Югоизточна Европа Бодо Хомбах заявява, че от всички инфраструктурни проекти, най-важен е Дунав мост 2. На 7 февруари 2000 г в Брюксел се подписва протокол за изграждане на втори мост над река Дунав между България и Румъния при Видин – Калафат. . Запчват процедурите по оценка на въздействието върху околната среда, Община Видин трябва да подготви подробните устройствени планове, да започнат процедурите и по отчуждаване на земите… вропейските донори настояват тогава мостът да е двулентов, защото по тогавашните предвиждания има опасения, че трафикът по моста няма да е толкова много натоварен и съответно трудно ще бъде неговото изплащане. Това е най-големият инфраструктурен проект преди 20 години за страната, който е реализиран с европейски средства, със средства на европейски банки, на други донори, на българската и румънската държава и е трансграничен проект, т.е. той не е бил никак лесен за координаци. През 2004 г. правителството на Сакскобурготски обяви Дунав мост 2 за обект с национално значение, за да могат преписките да се движат по-бързо. Освен това бяха заделени такива средства за отчуждаване на земите, където трябваше да се построи мостът, така че да се платят най-високите оценки по онова време. Така хората, които имаха терени, засегнати от инфраструктурата да не обжалват и да се бави процедураат.
Мостът е открит официално на 14 юни 2013 г. в присъствието на еврокомисаря по регионална политика Йоханес Хаан. Лентата е прерязана от един български и един румънски строител, участвали в изграждането на моста от самото начало. На 10 май 2014 г. официално е открита редовната ежедневна железопътна линия Видин-Крайова по Дунав мост Видин-Калафат. Дунав мост 2 има две пътни платна, жп линия, пешеходен тротоар и велоалея. По него минава международният влак „Бонония“ между София и Будапеща