Полетът е възстановен до последната секунда, цялата информация е снета. Потвърждават се заключенията, които са направени в доклада на „Военна полиция“, след като са възстановени всички параметри на полета – траектория, действия на пилота, курс на самолета, позиция във въздуха. Това каза по БНТ министърът на отбраната в служебния кабинет Георги Панайотов по повод разчитането на „черната кутия“ на катастрофиралия МиГ-29. Изтребител МиГ-29 на българските Военновъздушни сили падна в морето край Шабла в нощта срещу 9 юни по време на учение, като при катастрофата загина пилотът подполковник Валентин Терзиев. „Черната кутия“ на самолета беше открита на голяма дълбочина в морето, оказа се, че има скъсан лентов кабел, а по-късно беше съобщено, че данните от уреда ще бъдат снети в лаборатория на РСК „МиГ“ на територията на Русия, за където замина експертна група.
Загубата на пространствена ориентация е най-вероятната причина за възникване на катастрофата с МиГ-29, се посочва в доклада от разследването на „Военна полиция“, в който се проследява развитието на ситуацията. В документа, който беше публикуван от Министерството на отбраната в средата на юли, се посочват три основни работни версии за причините за катастрофата – отказ на авиационната техника в полет; разрушаване на изтребителя или поразяване на пилота от осколки вследствие на разрива на ракетата, както и среща на самолета с водната повърхност вследствие на загуба на пространствена ориентация от екипажа. Първите две са отхвърлени като малко вероятни, като са посочени редица аргументи за това. Същевременно, в доклада като съпътстващи причини са посочени неправилна оценка на риска от групата за бойно управление и ръководството на стрелбите, от продължаване на насочването за сближение и атака при положение, че скоростта на падане на мишената СПМ-100 се е увеличила.
снимка МО