Два от трите основни индекса на Нюйоркската фондова борса приключиха първия ден от работната седмица на рекордно високо равнище. Агенцията отбелязва, че това е станало в началото на сезона на обявяването на печалбите на редица големи американски компании. Промишленият индекс Дау Джоунс прибави 64,30 пункта или 0,18 процента към стойността си до рекордните 35 741,15 пункта. По-широкообхватният Стандард енд Пуърс 500 нарасна с 21,58 пункта или 0,47 процента до 4566,48 пункта, което също е пикова стойност. Индексът на високотехнологичните дружества Насдак не регистрира рекорд, но пък отчете най-голямото повишение за деня. Той прибави 136,51 пункта или 0,9 процента до 15 226,71 пункта. Акциите на американския производител на електромобили Тесла (Tesla) скочиха с 12,66 процента до 1045,02 долара за брой. Така пазарната капитализация на компанията надхвърли 1 трилион долара. Това стана, след като американската фирма за даване на коли под наем Херц (Hertz) поръча 100 хиляди нови електромобила от Тесла. Цената на акциите на компанията на Илон Мъск се повиши през девет от последните 10 сесии на Уолстрийт, като ръстът за този месец надхвърля 28 процента.
Фейсбук (Facebook) междувременно обяви нетна печалба от 9,2 милиарда долара през третото тримесечие на годината – ръст от 17 процента на годишна основа. Агенцията отбелязва, че положителният резултат се дължи на приходите от реклами, въпреки скандалите, в които бе замесена в последно време американската компания, стояща зад най-голямата социална мрежа в света, с близо 2,9 милиарда потребители. Оборотът на Фейсбук е нараснал с 35 процента до 29,01 милиарда долара – с повече от очакванията. Анализатори бяха прогнозирали средно 24,49 милиарда долара. Цената на акциите на Фейсбук се повиши с 3,90 долара или 1 процент до 332,43 долара за брой в търговията след края на работния ден. Преди това тя се бе покачила вчера също с 1 процент. Според медийни съобщения Фейсбук обмисля да се ребрандира. Това стана на фона на обвиненията срещу компанията от неправителствени организации, държавни власти и нейна бивша служителка, че дава приоритет на печалбите пред сигурността и здравето на своите потребители. Според изтекли документи, с които Асошиейтед прес се е сдобила, в Индия, например, от Фейсбук са подхождали избирателно при премахването на реч на омразата, дезинформация и подстрекателски публикации, особено на съдържание с антимюсюлмански характер.