Популярната социална мрежа TikTok обяви, че е завършила първия собствен мюзикъл. Както отбеляза на уебсайта си в сряда, „TikTok преминава на следващото ниво и за да разнообрази развлекателната индустрия, стартира първия собствен мюзикъл „За теб, Пейдж“. „TikTok се превърна в дом на почитателите на Бродуей и мюзикълите, както и на артистите, които могат да покажат своя талант, творчество и любов към театъра тук“, подчертават от социалната мрежа, като посочват, че премиерата ще се състои на 14 април в 19:00 ч. местно време, а ще се излъчва на живо от театър в Ню Йорк. „За теб, Пейдж“ е самостоятелен проект на мрежата с оригинален сценарий и музика. Ариите за постановката са написани от композиторите Катрин Лин-Роуз, Блейк Раус и Морган Райли. Даниел Мерцлафт е главен режисьор и оператор. Сюжетът се основава на историята на тийнейджъра Ландън, който пише песни за TikTok заедно с приятелката си Пейдж.

Както отбелязва седмичникът Variety””, музикалният жанр се е превърнал в забележителен феномен в платформата TikTok. За 2022 г. наградата „Грами“ за най-добър албум за музикален театър за първи път в историята беше присъдена на албума на TikTok „The Bridgertons’ Unofficial Musical“. Той е записан от блогърките Абигейл Барлоу и Емили Беър, вдъхновени от американския телевизионен сериал „The Bridgertons“. Ариите, изпети от името на главните герои в спектакъла, бързо спечелиха аудитория в TikTok: публикациите с хаштагове #Broadway и #Musical събраха милиарди гледания. TikTok, който позволява качване на кратки видеоклипове, стартира през 2017 г., а през август 2018 г. беше пусната и международна версия. Мрежата е собственост на китайската технологична компания ByteDance. През септември 2021 г. месечната активна аудитория на TikTok достигна 1 милиард души.

по БГНЕС