„Потапяне в интимното“: така внучката на Пабло Пикасо, Диана Видмайер-Пикасо, описва уникалната изложба, посветена на майка й Мая – най-голямата от дъщерите на иконата на модерното изкуство. Експозицията в музея „Пикасо“ в Париж ще продължи до края на декември. „Това е същинско потапяне в интимното“, споделя Диана Видмайер-Пикасо „Мая с кукла“ (1938), „Мая с кукла и кон“ (1938), „Мая в моряшки костюм“ (1938), „Мая на лодка“ (1938), „Мая с престилка“ (1938 г.)…Дузина неструктурирани портрети, всичките в цвят, на малката „Мая-Руис Пикасо, дъщеря на Пабло“, повеждат посетителя на уникално пътешествие към семейната вселена на художника.

„Това е първият път, когато тези портрети, рисувани между 1938 и 1939 г. и разпръснати по целия свят, са събрани заедно“, уточнява внучката на художника, която е уредник на изложбата заедно със специалистката по Пикасо Емилия Филипо. Непосредствено след приключването на този първи етап кратък филм въвежда посетителя в сърцето на семейния живот, ревниво пазен от Пикасо. Наяве излиза страстта на художника към първото му дете от женски пол, родено в пълна тайна на 5 септември 1935 г. от връзката му с 28 години по-младата от него Мари-Терез Валтер: „сътресение“ и „възкресение“, обяснява Диана Видмайер-Пикасо. Мая е прякор на Мария (де ла Консепсион) – име, дадено от Пикасо на дъщеря му в знак на почит към сестра му, която умира, когато той е на 14 години, заради изкривеното му звучене от устата на малкото момиче. През целия си живот Мая е „привилегирована съучастничка и довереница на баща си, единствената, на която е позволено да влиза в студиото му по всяко време на деня и нощта“.