След 2 години пандемия в Европа има много по-голямо занижаване на резултатите на учениците, отколкото в България, коментира синдикалистът. „Има консенсус, но той е в отрицателен вариант“, каза пред БНР Юлиян Петров, председател на Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“, относно идеята учебната година да започва по-рано и да продължава повече. „Имаше огромно обединение, по наше изследване 96-97% бяха против преместването на началото на учебната година. По отношение на края от 36 регионални организации, които имаме, нито една не беше съгласна да се удължи учебната година.“
За нас от Синдикат „образование“, ако някой каже, че българските ученици учат по-малко от своите европейски съученици, е меко казано неистина. Афиширахме изследвания на европейски оторизирани организации, които показаха, че сме по средата по отношение на учебни дни“, коментира Петров. По думите му лошите резултати на нашите ученици са факт. „Но дали само с автоматично удължаване на учебната година нещо ще променим? Отговорът е „не“. Трябва да погледнем към същността, към естетиката на учебно-образователния процес.“ След двете години пандемия в Европа има много по-голямо занижаване на резултатите, отколкото в България, посочи синдикалистът. „Не знам защо се появи едно неистово желание на Министерството на образованието да покажат колко лоши са българските резултати. Не са по-лоши от европейските. Едва ли сега е най-правилният момент да мерим качество, след тези 2 години пандемия.“
по БНР, снимка Яна Боянова