Съдия от САЩ обяви за допустим иск на медийния предприемач Байрън Алън на стойност 10 млрд. долара, в който веригата за бързо хранене е обвинена в „расови стереотипи“, тъй като не рекламира в медии, собственост на чернокожи. В решението си окръжният съдия на САЩ Фернандо Олгин в Лос Анджелис заяви, че Алън може да се опита да докаже, че McDonald’s е нарушил федералните и калифорнийските закони за гражданските права, като е отхвърлил неговите мрежи като неподходящи за „по-голямата част“ от рекламните си договори. Алън обвини McDonald’s, че неговите компанни Entertainment Studios Networks Inc и Weather Group LLC, която притежава Weather Channel, са принизени до „афроамериканско ниво“ с предвиден много по-малък рекламен бюджет, лишавайки ги от десетки милиони долари годишни приходи. Макар да не се произнася по същество, Олгин цитира твърдения, че Entertainment Studios от основаването си през 2009 г. многократно и безуспешно се е опитвала да получи договор от McDonald’s, чиято „расистка“ корпоративна култура е навредила на компаниите на Алън.
„Взети заедно и тълкувани в светлината, която е най-благоприятна за ищците, те са изтъкнали достатъчно факти, за да подкрепят твърдение за умишлена дискриминация“, пише Олгин. В изявление днес адвокатът на McDonald’s Лорета Линч каза, че базираната в Чикаго компания разглежда иска като „такъв за приходите, а не за расата“, и вярва, че доказателствата ще покажат, че не е имало дискриминация. „Неоснователните твърдения на ищците игнорират както законните бизнес причини на McDonald’s да не инвестира повече в тези канали, така и дългогодишните бизнес отношения на компанията с много други партньори, притежаващи разнообразни продукти“, каза тя. В изявлението си Алън заяви, че делото е „за икономическото включване на предприятията, притежавани от афроамериканци, в икономиката на САЩ. McDonald’s печели милиарди от афроамериканските потребители и не дава почти нищо обратно“. В иска се казва, че чернокожите представляват 40% от клиентите на веригата за бързо хранене, но McDonald’s е похарчила едва 0,3% от рекламния си бюджет от 1,6 млрд. долара в САЩ през 2019 г. за медии, собственост на чернокожи. През май 2021 г. Макдоналдс се ангажира да увеличи националните разходи за реклама с медии, притежавани от чернокожи, от 2% на 5% до 2024 г.
по БГНЕС и Ройтерс