„Умира ли Twitter?“, замисли се милиардерът Илон Мъск през април, пет дни преди да предложи да купи платформата. Според вътрешно проучване на Twitter(TWTR.N), с което Ройтерс се запозна, реалността далеч надхвърля шепата примери за знаменитости, които закриват акауните си в платформата. Twitter се бори да задържи най-активните си потребители, които са жизненоважни за бизнеса, което подчертава предизвикателството, пред което е изправен главният изпълнителен директор на Tesla Inc (TSLA.O), докато наближава крайният срок за приключване на сделката за закупуване на компанията на стойност 44 млрд. долара. Тези „тежки туитъри“ представляват по-малко от 10% от всички месечни потребители, но генерират 90% от всички туитове и половината от глобалните приходи. „Хеви туитърите” са в „абсолютен спад“ от началото на пандемията, пише изследовател на Twitter във вътрешен документ, озаглавен „Къде отидоха туитърите?“. „Тежък туитър“ означава човек, който влиза в Twitter шест или седем дни в седмицата и пише три до четири пъти седмично, се казва в документа. Проучването установи също така промяна в интересите през последните две години сред най-активните англоезични потребители на Twitter, която може да направи платформата по-малко привлекателна за рекламодателите.
В същото време интересът към новините, спорта и развлеченията намалява сред тези потребители. Туитовете на тези теми, които помогнаха на Twitter да си изгради имидж на „дигиталния площад“ в света, както го нарече Мъск, са и най-желани от рекламодателите. От Twitter отказаха да уточнят колко от туитовете им са на английски език или колко пари печелят от англоговорящите. Но демографският фактор е важен за бизнеса на Twitter, твърдят някои анализатори. Според писмото до инвеститорите през четвъртото тримесечие платформата е получила повече приходи от реклами само от САЩ, отколкото от всички други пазари, взети заедно, а повечето реклами в САЩ вероятно са насочени към англоговорящи потребители, казва Жасмин Енберг, анализатор в Insider Intelligence. Проучването на Twitter изследва броя на интензивните потребители на платформата на английски език, които проявяват интерес към дадена тема, въз основа на акаунтите, които следват, и как този брой потребители се променя през последните две години. В документите се казва, че Twitter е бил мотивиран да проучи „обезпокоителни“ тенденции сред потребителите, които може да са били прикрити от общия ръст на ежедневните активни потребители, и да разбере по-добре спада на най-активните потребители на компанията. В проучването не са направени конкретни заключения за причините за намаляването на „тежките потребители“ на платформата. Помолен да коментира заключенията на тези вътрешни доклади, говорител на Twitter заяви: „Редовно провеждаме изследвания на най-различни тенденции, които се развиват в зависимост от случващото се в света. Общата ни аудитория продължава да расте, като през второто тримесечие на 2022 г. достигна 238 милиона mDAU“, каза говорителят, използвайки акронима за монетизируеми дневни активни потребители.
по БГНЕС и Ройтерс