Дебело държа да подчертая, че това е идеен проект. Тази тема се дискутира в последните 10 години, може би и повече. От Министерство на туризма го бяхме записали в мандатната програма, нещо което беше приоритет, и обещахме, че започнем да работим по нея. Анализирани са модели от Германия Великобритания, Дания и Полша. Изготвен е подробен доклад. Направени са консултации с НАП и НСИ. Идеята е да предложим базисен модел с 3 стълба, който да бъде основата на този Туристически Гаранционен фонд. Това не е финален проект, свързан е с много промени в закони и работа на редовен кабинет, заяви служебният министър на туризма Илин Димитров. Димитров обясни, че държавата трябва да се постарае да удовлетвори три страни – на бизнеса, на държавата, и на потребителите
“Това е първи проект, който с помощта на бизнеса трябва да бъде надграден”, подчерта той и добави, че се надява следващият редовен кабинет да продължи с работата по проекта. “Идейната концепция за създаване на Туристически Гаранционен фонд стъпва върху три основни стълба. Първо, превантивен контрол върху дейността и оборотите на туристическите оператори, вторият стълб е действащата застраховка отговорност на туроператора, и третият стълб е самият Туристически Гаранционен фонд. Мнението на екипа е, че би следвало добрите практики, ако има такива, да се използват”, обясни заместник-министър Ирена Георгиева. В идейната концепция са разработени 5 варианта за функциониране, като основните варианти са 2, а другите три са пораздели на основните два.
снимка и видео БГНЕС