Жителите на САЩ похарчиха рекордните 9 милиарда долара за онлайн пазаруване в „Черния петък“ – денят на големите разпродажби, следващ Деня на благодарността. Информацията е на „Adobe Analytics“, която анализира 80 от 100-те най-големи търговски вериги в САЩ.
Миналата година тази цифра е била 7,4 млрд. долара, а през 2018 г. – 6,2 млрд. долара. Според изследователите нарастването на интереса към онлайн пазаруването се дължи на факта, че в много щати поради пандемията има ограничения за работата на редовните търговски обекти.
Най-голямо търсене през последния „черен петък“ се използва от мобилни устройства, различни домакински уреди. В сравнение с предходните години интересът на купувачите към бижута и обувки е значително намалял.
Според изчисленията на „Adobe Analytics“ през предстоящия 30 ноември „Кибер понеделник“ американците ще похарчат за покупки в онлайн магазини от 10,8 млрд. до 12,7 млрд. долара. Ако прогнозата се сбъдне, това също ще се превърне в нов рекорд. На „Кибер понеделник“ в САЩ онлайн търговците често предлагат отстъпки.
В САЩ обичаят да се провежда разпродажба в петък след Деня на благодарността датира от XIX век. Същият термин „черен петък“ е измислен за първи път от американците, които били крайно недоволни от огромните задръствания, наблюдавани този ден. По-късно името губи своя негативен оттенък, започва да се използва изключително във връзка с най-големите продажби през годината и вече в този смисъл се разпространява както в САЩ, така и по света.