Съветът на ЕС съобщи, че е одобрил отпускането на 400 милиона евро за европейските медии от бюджета за възстановяване на икономиката. Отчита се, че медиите са една от областите на икономическа дейност, засегнати от пандемията. Цитирани са данни на Европейската комисия, според които европейските медии и аудиовизуалният сектор имат годишен оборот от 193 милиарда евро.
Съветът допълва, че заради пандемията от ковид делът на рекламните приходи за медиите е намалял с 20 на сто. Според Съвета е необходимо държавите от ЕС да насочат част от средствата за възстановяването на икономиката към ускоряване на цифровизацията в областта на новинарството и аудиовизуалните услуги.
През второто тримесечие на 2020 г. приходите от реклама в информационната издателска дейност спаднаха с между 30 и 80 на сто, а в телевизионната – с 20 на сто, се пояснява в предложението на Европейската комисия за осигуряване на бюджетна подкрепа за медиите.
Допълва се, че киносалоните в ЕС са претърпели загуби, оценени на 100 000 евро на екран на месец при въведените ограничения за свободата на движение. Наслагването на извънредното положение към съществуващите предизвикателства пред европейските медии може да подкопае устойчивостта им и демократичната им роля, предупреждава комисията.