Клиенти на ЕНЕРГО-ПРО получават фалшиви имейли от името на компанията, които съобщават за грешка в начислените дължими суми във фактурите за електроенергия. Това съобщиха от дружеството. От ЕНЕРГО-ПРО допълват, че във фалшивите писма има съвет към потребителите да поискат възстановяването на сумите. В имейлите са посочени недостоверни мейл адреси и телефон за контакт. Също така се иска споделянето на лична информация, като това е придружено със зловреден линк, заблуждаващ за възстановяване на сумите. Енергийната компания посочва, че това са недобросъвестни опити за ощетяване на потребителите. Клиентите е необходимо да знаят, че при необходимост от възстановяване на суми ЕНЕРГО-ПРО ги приспада при издаване на фактурата за следващо плащане. Възстановяване на пари в брой или по банков път става само след изрично подадено заявление в Център за обслужване на клиенти или чрез имейл до service@energo-pro.bg, подписан с квалифициран електронен подпис.

От компанията припомнят, че нямат практика да изискват по имейл потвърждение на данни за банкови сметки или други с тази цел. Тази фишинг атака е насочена към потребители на електронна поща в цялата страна и не се ограничава само до клиентите на ЕНЕРГО-ПРО. Фишинг атаките представляват изпращане на измамни имейли или други електронни съобщения, за да бъдат заблудени потребителите с цел получаване на техните конфиденциални данни. Най-често получателят се приканва да отвори предварително заразен линк или файл. След като им бъде върната желаната информация, хакерите получават достъп до пароли и финансови услуги, използвани от предоставилите данните, като по този начин биха могли да откраднат пари, блокират акаунти, злоупотребят с профили, съобщават от ЕНЕРГО-ПРО.