Германският производител на автомобили Ауди ще стане снабдител на двигатели във Формула 1 за първи път през сезон 2026, обяви президентът на концерна Маркус Дусман. Ауди ще обяви името на конструктора, който ще снабдява до края на годината, въпреки че се счита, че това ще бъде тимът на Заубер, който в момента се състезава под името Алфа Ромео с двигател на Ферари. Новината бе обявена на пистата в Спа, където в неделя ще се проведе поредният кръг от сезона в най-престижната автомобилна надпревара, в присъствието на президента и главен изпълнителен директор на Ф1 Стефано Доменикали и президента на Международната автомобилна федерация (ФИА) Мохамед бен Сулайем. „Формула 1 е както глобална сцена за нашия бранд, така и много предизвикателна лаборатория за развитие“, сподели Дусман в свое изявление. Двигателят ще бъде развит в съоръжението на Ауди Спорт в Нойбург край Инголщад, като компанията подчерта факта, че за „първи път от повече от десетилетие насам ще бъде изграде захранващ агрегат от Формула 1 в Германия“. Адам Бакер, който преди да се присъедини към Ауди през 2021 работеше за ФИА в продължение на три години, ще поеме управлението на компанията и проекта на Ф1 като главен изпълнителен директор.
Ауди добави в изявлението си, че целите на Формула 1 да стане по-устойчив са ги привлекли. „Разпознати в световен мащаб, много емоционални и високотехнологични – така Формула 1 изпълни точните критерии на Ауди. Ключът към включването ни в най-популярната автомобилна надпреварата е ясният и точен план за превръщането в по-устойчив и рентабилен продукт. Новите технически правила, които ще влязат в сила през 2026, се концентрират върху по-високо наелектризиране и подобрено устойчиво гориво. В добавка към вече съществуващия таван на разходи за отборите, ще бъде въведен и такъв за производителите на двигатели през 2023. В допълнение, Формула 1 си постави амбициозната задача да бъде въглеродно-неутрални автомобилни серии до 2030. Големият интерес във Ф1 е глобален и сериите са с един от най-гледаните спортове в цял свят. През 2021 над 1.5 млрд. телевизионни зрители са наблюдавали надпреварата. Формула 1 е популярна в ключови пазари като Китай и САЩ и тенденцията продължава да се покачва – дори сред младите таргет групи“.
по БГНЕС, снимка Ф1