Над 400 германски училища въведоха нова учебна дисциплина – уроци по щастие. Концепцията за новия предмет е разработена от Ернст Фриц-Шуберт, директор на училище в Хайделберг. Той въвежда пробно проекта за пръв път през 2007 г., с цел да засили психическото здраве и личностното развитие на учениците си. Около 500 педагози от Германия, Австрия и Швейцария вече са обучени да преподават „Щастие“. При това не става дума само за методики за справяне със стреса или повишаване на мотивацията, а задълбочаване в причините човек да се чувства щастлив. Учениците научават, че самотата е толкова вредна за здравето, колкото алкохолът, тютюнопушенето и силно преработените храни.

Провеждат се дискусии, развиват се проекти и се търсят нови дефиниции на щастието, което всеки човек може да изпитва. Този предмет стана особено важен след пандемията от коронавирус, когато много млади хора започнаха да изпитват депресия и отчуждение. Предметът е въведен вече в повече от 400 училища в Германия и дори в техникумите след средно образование, където се провежда под името „Личностно развитие“. Допълнително образование по специалност „Щастие“ предлагат дори някои висши учебни заведения като Техническия университет в Берлин.

снимка БТА