Собственикът на Twitter Илон Мъск откри огън срещу Apple заради строгия контрол върху това какво е разрешено в App Store, като заяви, че производителят на iPhone е заплашил да измести наскоро придобитата от него социална медийна платформа. Мъск също така се присъедини към хоровия плач за 30-процентната такса, която Apple събира за транзакциите през своя App Store – единствената врата за дигитално съдържание, което може да се появи на нейните желани мобилни устройства. Поредица от туитове, пуснати от Мъск, включваше меме на автомобил с първото му име, който се отклонява към магистрална отбивка с надпис „Отиди на война“, вместо да продължи напред към „Плати 30 %“. Главният изпълнителен директор на милиардера също така написа в Twitter, че Apple е „заплашила да спре Twitter от своя App Store, но не ни казва защо“. Apple не отговори веднага на молбата за коментар. За да бъдат допуснати до магазините за приложения на Apple и Google, услугите за социални мрежи трябва да разполагат с ефективни системи за модериране на вредно или обидно съдържание. Но откакто пое Twitter миналия месец, Мъск съкрати около половината от работната сила на Twitter, включително много служители, натоварени с борбата с дезинформацията, а неизвестен брой други напуснаха доброволно. Той също така възстанови забранени преди това акаунти, включително на бившия президент Доналд Тръмп. Йоел Рот, бившият ръководител на отдел „Доверие и безопасност“ в Twitter, който напусна, след като Мъск пое поста, написа в статия за New York Times, че „неспазването на насоките на Apple и Google би било катастрофално“ и рискува „изхвърляне от техните магазини за приложения“.

Описвайки себе си като „абсолютист на свободата на словото“, Мъск смята, че Twitter трябва да разрешава всякакви публикации, разрешени от закона, и определи действията си като „революция срещу онлайн цензурата в Америка“. Мъск твърди, че Twitter отбелязва рекордно висока ангажираност с него начело, подходът му изненада основния източник на пари на компанията – рекламодателите. През последните седмици половината от 100-те най-големи рекламодатели на Twitter обявиха, че спират или по друг начин „привидно са спрели да рекламират в Twitter“, установи анализ, извършен от групата с нестопанска цел за наблюдение Media Matters. Мъск обвини Apple, че също е „спряла рекламата си в Twitter“. „Мразят ли свободата на словото в Америка?“, попита той, преди да отговори с туит, в който отбеляза главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук. Сара Робъртс, експерт по информационни изследвания в Калифорнийския университет в Лос Анджелис, заяви , че „Мъск не е разбрал, че самият Twitter е марка, има престиж“. „Сега компаниите дори не искат да се асоциират с него. Дори не става дума за това, че се притесняват от съдържанието. Twitter е опетнена марка, марка нон грата, с която компаниите не искат да бъдат свързвани“, добави тя. Мъск също така нарече таксата на Apple върху транзакциите през нейния App Store „таен данък от 30%“. Той сподели видеоклип, пуснат миналата година от създателя на Fortnite Epic Games, в който Apple е представена като потисник в подигравателен вариант на известната реклама „1984“ за компютрите Macintosh. Apple се сблъска в съда с Epic, която се опита да прекъсне хватката на Apple върху App Store, обвинявайки производителя на iPhone, че управлява монопол в своя магазин за цифрови стоки или услуги. Миналата година федерален съдия нареди на Apple да разхлаби контрола върху възможностите за плащане в App Store, но заяви, че Epic не е успяла да докаже, че са извършени нарушения на антитръстовите правила.

по БГНЕС