Световната автомобилна индустрия ще вложи 1,2 трилиона долара за разработване на електрически превозни средства до 2025 година. Това предоставя златна възможност на нови доставчици да сключат договори за производство на всичко – от батерии до двигатели и инвертори. Стартъпи фирми, специализирани в батерии и покрития за защита на частите на електромобилите, както и доставчици, традиционно фокусирани върху нишови спортни автомобили от Формула 1 (F1), се стремят към договори за електромобили. Производителите на автомобили проектират платформи, които да издържат десетилетие, така че моделите с големи обеми могат да генерират големи приходи в продължение на години. Следващото поколение електромобили трябва да се появи около 2025 г. и много производители на автомобили потърсиха помощ за попълване на пропуските в експертния си опит, което дава възможност за нови доставчици. „Върнахме се към дните на Хенри Форд, когато всички питат: „Как да накараме тези неща да работят правилно?“, казва Ник Фрай, главен изпълнителен директор на фирмата за инженеринг и технологии във Формула 1 McLaren Applied. „Това е огромна възможност за компании като нашата“, добави той.
Купена от McLaren от фирмата за частни капитали Greybull Capital през 2021 г., McLaren Applied адаптира ефективен инвертор, разработен за състезанията от Формула 1, за електрически превозни средства. Инверторът помага да се контролира потокът на електроенергия към и от акумулаторната батерия. Инверторът IPG5 от силициев карбид тежи само 5,5 кг и може да увеличи пробега на електромобила с над 7%. Фрай казва, че McLaren Applied работи с около 20 производители на автомобили и доставчици, а инверторът ще се появи в луксозните EV модели с голям обем от януари 2025 г. Производителите на автомобили за масовия пазар често предпочитат да разработват компоненти за EV сами и да притежават технологията. След години на недостиг на части, свързан с пандемията, те са предпазливи по отношение на прекомерната зависимост от доставчици. „Просто не можем да си позволим да разчитаме на трети страни, които правят тези инвестиции вместо нас“, каза Тим Слатър, ръководител на Ford във Великобритания. Традиционните доставчици, като германските големи компании Bosch и Continental (CONG.DE), също инвестират много в електрически превозни средства и други технологии, за да останат начело в бързо променящата се индустрия. По-малките компании обаче твърдят, че все още има възможности и за тях, особено при производителите с малък обем на производство, които не могат да си позволят огромни инвестиции в електромобили.
по БГНЕС