SOS Детски селища България стартира кампания „Пак ще бъде Коледа“, съобщиха от сдружението.
Кампанията цели да насочи вниманието на обществеността върху една тревожна статистика – всяка година над 2 000 деца в България са изоставяни от родителите си, повечето от които още в родилния дом. Особено драматично е положението на тези семейства в условията на сегашната епидемична и зараждаща се икономическа криза, когато уязвимите социални групи стават още по-уязвими, предупреждават от SOS Детски селища. Кампанията цели да привлече дарители в подкрепа на тези деца – децата, които са лишени от родителска грижа или които са в риск да я загубят. Тя стартира на 30 ноември и ще продължи до 31 декември 2021 г. Лице на кампанията е Коцето Калки, който подарява песента си „Пак ще бъде Коледа“ на SOS Детски селища България. В записа участват семейството на Калки – съпругата му Мартина Табакова („Музикант на годината“), синът му Теодор Георгиев – главен герой в клипа, както и деца от Национално музикално училище „Любомир Пипков“. „Всяка година в България се изоставят над 2000 деца. Всички те имат нужда от семейство, а много от тях са талантливи и талантът им се нуждае от подкрепа.
Вгледайте се в детето на улицата и ще откриете една различна съдба. Надявам се приятелите и феновете ми и всеки, който може, да подкрепи децата в риск като стане SOS Приятел“, споделя Коцето Калки, цитиран в съобщението. Всеки, който иска да промени тъжната статистика и да подкрепи кампанията, може да го направи още днес като стане SOS Приятел през сайта – https://sosbg.org/pak-shte-bade-koleda/ или като изпрати SMS с текст 5 на 1287 и се регистрира като SOS Приятел с месечно дарение от 5 лева. Набраните средства ще бъдат изразходвани за подсигуряване на ежедневна грижа за децата, младежите и семействата, които Сдружение SOS Детски селища подкрепя. Всеки, който е подкрепил кампанията, може да стане и неин посланик като добави рамка на профилната си снимка във Фейсбук. Така ще покаже на всички свои приятели в социалните мрежи, че не е безразличен към съдбата на децата в риск. Клипът ще бъде публикуван тази седмица в YouTube канала на Калки и Мартина Табакова, а официалната промоция на видеото Калки ще представи на своя рожден ден 9-ти декември, като ще покани децата участници от НМУ „Любомир Пипков“, както и деца от SOS детски селища. Кампанията се осъществява с медийната подкрепа на: БНТ, Bulgaria On Air, Нет Инфо, FM+, Z Rock и БНР.